چه چیزی میخواهید بدانید
- آلفابت از یک قاضی فدرال ایالات متحده می خواهد که شکایتی را که توسط وزارت دادگستری ارائه شده است رد کند.
- در اوایل این هفته، در یک پرونده دادگاه، گوگل خواستار رسیدگی به درخواست رد آن شد.
- وزارت دادگستری در اوایل سال جاری شکایتی را در مورد اقدامات گوگل در تجارت فناوری تبلیغات تنظیم کرد.
گوگل در پرونده های حقوقی دولت ایالات متحده، چه از طرف FTC و چه از ایالت ها، تازه وارد نیست. اغلب اوقات، چنین شکایت هایی با توافق گوگل با پرداخت میلیون ها نفر به پایان می رسد. موارد دیگری وجود دارد که گوگل آن را به شاکیان پس می دهد. یکی از این حوادث در اوایل این هفته رخ داد.
مطابق با رویترزشرکت مادر گوگل، آلفابت، درخواست کرد که شکایت ضد انحصار ایالات متحده علیه موتور جستجو در مورد تسلط ادعایی آن در بازار تبلیغات آنلاین رد شود.
وزارت دادگستری ایالات متحده در ماه ژانویه پرونده ای را علیه گوگل برای کسانی که اطلاعی نداشتند راه اندازی کرد. در این دادخواست ادعا شده است که گوگل با درگیر شدن در رفتارهای ضد رقابتی، سلطه بازار خود را در تبلیغات دیجیتال حفظ می کند. در پاسخ، گوگل گفت که این شکایت غیرقابل توجیه است و سال ها نوآوری را معکوس می کند.
پرونده دادگاه جدیدی از این شرکت در اوایل این هفته که در آن آلفابت اشاره کرد که گوگل با ارائه اسناد و شاهدان متعدد به عنوان مدرک در سه سال گذشته با ایالات متحده همکاری کرده است.
این شرکت گفت: “در بیش از سه سالی که در حال تحقیق در مورد تجارت فناوری تبلیغات گوگل بوده است، ایالات متحده بیش از دو میلیون سند از گوگل دریافت کرده و بیش از 30 مورد از شاهدان گوگل را در اختیار گرفته است.”
“با این حال شاکیان نمی توانند حمایتی برای آسیب های ضد انحصار ادعایی خود پیدا کنند.”
علاوه بر این، در مورد شکایتی که در ژانویه امسال ارائه شده است، گوگل اعلام می کند که باید فوراً رد شود زیرا نه تنها بازار تبلیغات آنلاین را تعریف نمی کند، بلکه ادعا می کند که قدرت بازار “بیش از 50٪” شرکت زیر آستانه تسلط بر بازار است. . علاوه بر این، غول جستجو اصرار دارد که ناعادلانه است که ایالات متحده رقبای خود را کنار بگذارد، مانند Meta، که همچنین جایگاه بسیار برجسته ای در بازار تبلیغات دیجیتال دارد.
گزارش رویترز همچنین نشان میدهد که گوگل خواستار برگزاری جلسه استماع برای رد شکایت به قاضی فدرال ایالات متحده، Leonie Brinkema در ناحیه شرقی ویرجینیا شده است.
این اولین بار نیست (و مطمئناً آخرین بار هم نخواهد بود) که گوگل با تحقیقات در مورد تجارت فناوری تبلیغات دیجیتال خود مواجه می شود و به طور کلی به بازار ایالات متحده محدود نمی شود. سال گذشته، سازمان رقابت و بازار بریتانیا در مورد نقض قوانین ضد انحصار گوگل در فناوری تبلیغات دیجیتال تحقیق کرد. گوگل به Android Central پاسخ داده و گفته است:
ابزارهای تبلیغاتی گوگل و بسیاری از رقبا به وبسایتها و برنامهها کمک میکنند تا محتوای خود را تأمین کنند و به کسبوکارها در هر اندازه کمک میکند تا به طور مؤثر به مشتریان خود دسترسی پیدا کنند.»
منبع: https://www.androidcentral.com/apps-software/alphabet-asks-us-judge-to-dismiss-a-lawsuit