طراحی اتاق‌های فرار با کمک روند گیم دیزاین در بازی‌های ویدیویی قسمت اول اسکیپ روم مجله اتاق فرار | allescape

همکاری اعضای گروه، یکی از مهم ترین موارد برای حل سریع معماها در نظر گرفته می شود. بنابراین علاوه بر تقویت روحیه ی همکاریتان در گروه، تا حد امکان به اعضای تیم خود روحیه بدهید تا به پاسخ سوال ها دسترسی پیدا کنید. معماهای مطرح شده برای بازی و نوع سرنخ ها و محل پنهان سازی آنها از دیگر بخش های مرتبط با سناریوسازی است که طراحی حرفه ای آن می تواند به شدت هیجان بازی را بیشتر کند. افراد متخصص در این حوزه از هوش بسیار بالایی برخوردار بوده و با کدهای رمز، معماهای مختلف و تست هوش و بازی های فکری کاملا آشنا هستند.

در نهایت گروه بهره‌برداری ویرا پارک به منظور ارائه آموزش‌های لازم وارد عمل شده و تمامی اطلاعات مورد نیاز را در اختیار مدیریت، گیم مستر و اکتورهای اتاق سایت اتاق فرار فرار قرار می‌دهند. ، سناریونویس بر مبنای ایده‌های فیلم‌های سینمایی پرطرفدار و داستان‌های مهیجی که از شخصیت‌های مشهور و محبوب برخوردارند، اقدام به داستان‌سرایی و سناریونویسی برای اتاق‌ها می‌نماید. سپس نسخه نهایی سناریو در اختیار گروه معماری قرار می‌گیرد تا فضاسازی و خلق دکوراسیون متناسب با سناریو انجام شده و نقشه‌های مرتبط با تجهیزات بازی و نقاشی‌های گرافیتی طراحی و تهیه شوند. در آخرین مرحله، هوشمندسازی و ایجاد سیستم های کنترل بازی توسط واحد مهندسی الکترونیک انجام می‌گردد.

  • اگر به یک کلاس درس یا یک آپارتمان یک اتاقه محدود هستید، امکان ایجاد یک تجربه فرار چند اتاقه یا یک هزارتو در اندازه واقعی وجود نخواهد داشت.
  • کودکانی که امروز به دنبال یادگیری هستند به بزرگسالانی تبدیل می شوند که کمتر حوصله شان سر می رود.
  • آنتالیا بریم یا استانبول؟ مقایسه کامل تورها، هزینه‌ها، جاهای دیدنی و…
  • پکیج ها شامل اطلاعات کامل و کافی برای طراحی دکوراسیون، طراحی مکانیزم ها، المان های مورد نیاز، نقشه بازی، روند معمایی، کمربند سناریویی و روایی، منطق دهی، گیم پلی، بخش نمایشی و اجرایی بازی و دیگر موارد مورد نیاز برای راه اندازی یک فضا بازی است.
  • معماهای مطرح شده برای بازی و نوع سرنخ ها و محل پنهان سازی آنها از دیگر بخش های مرتبط با سناریوسازی است که طراحی حرفه ای آن می تواند به شدت هیجان بازی را بیشتر کند.

برخی از اشیاء را که می توان در خط داستانی استفاده کرد، طوفان فکری کنید. اشیایی که در فضای بازی استفاده می‌کنید می‌توانند در پنهان کردن سرنخ ها به شما کمک کنند، این اشیاء می توانند به بازیکنان سرنخ‌هایی ارائه دهند یا حاوی اطلاعاتی باشند تا در رمزگشایی سرنخ‌ها به آنها کمک کنند. در این حالت گیم مستر تنها با زدن چند دکمه می تواند معماهای اتاق را به کل دستخوش تغییر کند، در اینگونه اتاق فرارها می توانید بازیکنان را در دفعات متعدد ملاقات کنید و هر بار از وجود اتفاق های جدید و خارق العاده ایشان را متعجب و شگفت زده کنید. ساخت اتاق فرار یکی از شغل‌هایی پردرآمد و بسیار جذاب است که این روزها بسیار رواج یافته؛ برای اینکه بتوانید یک اسکیپ روم بسازید باید شرایط و الزامات زیادی را در نظر داشته باشید و همچنین باید علاقه‌مند به معما، چالش و خلاقیت باشید.

درآمد اتاق فرار

پویایی در طراحی و ساخت اتاق فرار بدان معناست که طراحی و ساخت اتاق فرار به هیچ عنوان امری ثابت و مطلق به شمار نمی رود، طراحی و ساخت هر اتاق فرار ممکن است هر روز دستخوش تغییراتی شود. در بدترین اتاق فرار دنیا، طراح سرنخ را به دیوار می‌چسباند یا آن را روی یک تکه کاغذ بی‌ربط می نویسد. اگر قصد دارید یک معمای نسبتاً دشوار و پیچیده را طراحی کنید، نباید سرنخ‌های آن را خیلی در دسترس قرار دهید. آن‌ها بارها و بارها خود و ذهن خود را در محیط بازی قرار می‌دهند و تمام راه‌هایی را که بازیکنان ممکن است در آینده برای برهم زدن ریتم بازی استفاده کنند، در نظر می‌گیرند. در بعضی جاها راه حل‌های ساده ای در نظر گرفته شده است تا بازیکنان ناامید نشوند و لذت کشف را از آنها سلب نکنند و در بعضی جاها بازیکنان را به دو گروه تقسیم کرده و فرار هر گروه را به حل معمای گروه دیگر منوط می‌کنند. باید بارها و بارها سناریو را بخوانید، آن را در تیم ساخت اتاق فرار خود بازخوانی کنید آن را بررسی و بازنویسی کنید، تغییر دهید تا به یک متن منسجم و قابل اجرا برسید.

۲. اتاق فرار قربانی یک

البته به غیر از چیدمان و طراحی صحنه، هوشمند سازی اتاق هم خیلی مهمه. توی این بخش کمک گرفتن از مهندسان برق و مکانیک میتونه خیلی راهگشا باشه. تغییر نور و صدا در موقعیت‌های مختلف یکی از دلایل جذابیت اتاق‌های فراره و باید از سیستم‌های مدرن برای این موقعیت استفاده کرد. البته بهتره شرایطی مثل قطعی برق و خرابی وسایل رو هم در نظر بگیرین و پلن‌های جایگزین داشته باشید.

رشد سریع ساخت اتاق فرار

طراحی اتاق‌های فرار با کمک روند گیم دیزاین در بازی‌های ویدیویی قسمت اول اسکیپ روم مجله اتاق فرار | allescape