در حالی که در حال حاضر بازار گوشی در حال کاهش است، چنین مشکلی در مورد پوشیدنی ها وجود ندارد. بر اساس آخرین آمار از Counterpointفروش جهانی ساعتهای هوشمند در سال 2022 نسبت به سال قبل 12 درصد افزایش یافت و محصولات پیشرفته – با قیمتی بیش از 400 دلار – با افزایش خیره کننده 129 درصدی نسبت به سال 2021 مواجه شدند.
رده پایه زیر 100 دلار نیز شاهد افزایش اندکی بود، اما بقیه بخش ها با ادغام بازار در اطراف بودجه و رده بالا کاهش یافتند. آمریکای شمالی بار دیگر بزرگترین بازار پوشیدنیها بود و شاهد رشد مناسب 6 درصدی در فروش در طول سال 2022 بود و هند اکنون با افزایش 151 درصدی نسبت به سال گذشته در رتبه دوم قرار دارد.
سامسونگ با 9.8 درصد از سهم بازار جهانی در رتبه دوم قرار دارد و در حالی که تولیدکننده کره جنوبی شاهد افزایش فروش 12 درصدی بود – بدون شک به دلیل عرضه گلکسی واچ 5 پرو – درآمد کلی تنها 0.5 درصد در سال 2022 افزایش یافت. این مشابه چیزی است که این برند در بخش تلفن می بیند، به طوری که سامسونگ کمترین سود خود را در هشت سال گذشته در سه ماهه چهارم 2022 ثبت کرده است.
در حالی که سامسونگ بیش از حد سوزن را حرکت نداده است، اپل همچنان پیشتاز خود را در بخش پوشیدنی ها افزایش می دهد. این برند بار دیگر پیشروترین تولید کننده پوشیدنی در جهان است و برای اولین بار در سال 2022 50 میلیون فروش داشته است که 17 درصد افزایش داشته است. در حالی که 34.8 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد، 60 درصد از درآمد کلی را به خود اختصاص داده است و این به موقعیت ساعتهای هوشمند آن بستگی دارد.
من اصلا از این ارقام تعجب نمی کنم. اپل واچ تنها ساعت هوشمندی است که در چهار سال گذشته از آن استفاده کردم و بزرگترین نقطه فروش آن اکوسیستم نرم افزاری است. من قبل از تغییر به اپل واچ از 12 ساعت هوشمند اندرویدی استفاده کردم و دائماً از مشکلات Wear OS ناامید بودم. پوشیدنیهایی که من استفاده میکردم یا مستعد تاخیر بودند، طرحهای ضعیفی داشتند یا از عمر باتری ضعیف رنج میبردند.
اگرچه گوگل با Wear OS 3 اصلاحاتی را انجام داد، اما اپل واچ در این بخش برتری قابل توجهی دارد و بعید است که تغییر کند. من از اپل واچ سری 8 برای بخش بهتری از چهار ماه گذشته استفاده کردم، و اگرچه تفاوت چندانی با نسل قبلی خود ندارد، اما ویژگی هایی را دارد که من واقعاً استفاده می کنم.
به عنوان مثال، تناسب اندام را در نظر بگیرید. در طول این همه گیری شروع به فعالیت بیشتر کردم و از اپل واچ برای نظارت بر تمرینات و کالری سوزانده شده استفاده کردم. آنچه بزرگترین تفاوت را ایجاد کرد، قابلیتهای اجتماعی بود. به چالش کشیدن دوستان و خانواده آسان است، و تنها باری که به خودم فشار آوردم تا سوار دوچرخه ورزشی شوم و حلقههای جهنمی را ببندم، زمانی بود که اعلان دریافت کردم که خواهرم همین کار را کرده است – رقابت بین خواهر و برادر انگیزه بزرگی است.
ادغام یکپارچه با سرویسهایی که استفاده میکنم، همراه با فهرستی از برنامههای شخص اول عالی، دلیلی است که من به استفاده از اپل واچ ادامه میدهم، و با معرفی اپل واچ اولترا ۷۹۹ دلاری، درک اینکه چرا این برند سهم بزرگی را از آن خود کرده است، دشوار نیست. از درآمد کلی در سال 2022.
با تغییر دندهها به بخش بودجه، افزایش بیسابقه فروش در هند به این دلیل است که بازیکنان محلی باندهای تناسب اندام و ساعتهای هوشمند را با قیمت کمتر از 100 دلار عرضه میکنند، با مارکهایی مانند Noise که سر و صدای زیادی ایجاد میکنند (من مجبور شدم). نویز با کاهش قابل توجهی از شیائومی و هواوی توانست به سرعت در رتبه های هند ارتقا یابد و اگرچه تنها در یک کشور به فروش می رسد، اما اکنون چهارمین برند بزرگ پوشیدنی در جهان است.
با توجه به این نکته، شیائومی در رتبه بندی به رده یازدهم سقوط کرد، و در حالی که این برند همچنان به ساخت بهترین باندهای تناسب اندام اقتصادی ادامه می دهد – Mi Band 7 توصیه من است اگر می خواهید یک پوشیدنی با قیمت کمتر از 100 دلار داشته باشید – قادر به ساخت هیچ کدام نبود. پیشرفت در چین یا هند. به طور مشابه، Fitbit شاهد کاهش سهم بازار خود در آمریکای شمالی بود و این برند اکنون در جایگاه دهم جهانی قرار دارد.
به احتمال زیاد این حرکت در طول سال 2023 ادامه خواهد داشت و باید منتظر ماند و دید که آیا ساعتهای هوشمند اندرویدی امسال میتوانند سلطه اپل واچ را به چالش بکشند یا خیر.
منبع: https://www.androidcentral.com/wearables/wearable-sales-are-going-up-and-the-apple-watch-extends-its-dominance