چه چیزی میخواهید بدانید
- مشاهده شد که نتفلیکس برنامه های اشتراک را در بیش از 30 کشور کاهش می دهد.
- این حرکت پس از تغییر اخیر مدیرعامل در ژانویه انجام شد.
- اینها شامل کشورهایی در سراسر آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین است. به نظر نمی رسد که ایالات متحده تحت تأثیر قرار گیرد.
پس از مشاهده یک تغییر قابل توجه در مدل کسب و کار در اواخر سال گذشته و تغییر اخیر مدیرعامل در سال جاری، گزارش شده است که نتفلیکس چندین تغییر در هزینه اشتراک در چندین منطقه ایجاد کرده است.
همانطور که توسط مجله ی وال استریت، نتفلیکس بی سر و صدا تغییرات طرح خود را در بیش از 30 کشور در هفته های اخیر کاهش داد. گفته میشود که برخی از برنامهها قیمتها را به نصف کاهش دادهاند، اگرچه به نظر میرسد این تغییرات بسته به منطقه متفاوت است.
WSJ گزارش می دهد که کشورهای خاورمیانه مانند یمن، اردن، لیبی و ایران شاهد کاهش قیمت بوده اند. به نظر می رسد مناطق آفریقا مانند کنیا و اروپا مانند کرواسی، اسلوونی و بلغارستان نیز این کاهش قیمت را تجربه کرده اند.
این فهرست به کشورهای آمریکای لاتین – نیکاراگوئه، اکوادور و ونزوئلا، در کنار کشورهای آسیایی شامل مالزی، اندونزی، تایلند و فیلیپین ادامه مییابد. به نظر نمی رسد که ایالات متحده تحت تأثیر کاهش قیمت قرار گیرد.
این گزارش همچنین نشان میدهد که این حرکت با آنچه که گرگ پیترز، مدیر اجرایی نتفلیکس در جریان تماس ماه ژانویه این شرکت گفت، در تضاد است. همانطور که پیترز بیان کرد، آنها به دنبال مناطقی بودند که بتوانند به جای کاهش قیمت، قیمت های ردیف را افزایش دهند.
تحلیلگران بر این باورند که این کاهش در برنامه ها برخلاف روندی است که در سایر رقبا که به طور پیوسته قیمت های طرح را افزایش می دهند، حداقل در ایالات متحده در ماه های اخیر مشاهده می شود.
به گفته سخنگوی نتفلیکس از گزارش WSJ، نتفلیکس در حال به روز رسانی قیمت گذاری برنامه های خود در کشورها است تا تجربه ای فراتر از استثناهای پلت فرم استریم را به کاربران ارائه دهد. او افزود: “ما می دانیم که اعضا هرگز انتخاب های بیشتری در مورد سرگرمی نداشته اند.”
در واقع، به نظر میرسد که حرکتهای اخیر نتفلیکس ناشی از رقابت فزاینده این شرکت با سرویسهای استریم مانند HBO Max، Disney+، Apple TV+ و غیره باشد. علیرغم اینکه نتفلیکس یکی از سرویس های محبوب در نظر گرفته می شود، رقابت فزاینده این سرویس را تحت فشار قرار داده است تا تغییرات اساسی ایجاد کند. در نتیجه، نتفلیکس یک طرح مقرونبهصرفه جدید را معرفی کرد که شامل پرداخت هزینه کم کاربران برای تماشای تبلیغات میشد، اولین باری که در این پلتفرم اتفاق میافتد.
این شرکت همچنین اخیراً دستورالعملهای جدیدی را برای حسابها تنظیم کرده و شروع به دریافت هزینه از کاربران برای «حسابهای فرعی» یا اعضای حسابی که بخشی از یک خانواده نیستند، کرده است.
منبع: https://www.androidcentral.com/streaming-tv/netflix-price-change-more-than-30-countries