ما گمان میکنیم که اگر در حال خواندن این مقاله هستید و از اندروید سنترال معمولی هستید، کاملاً با فناوری آشنا هستید. احتمالاً بیش از آن چیزی که می توانید برای کمک به حل نوعی بحران فنی (واقعی یا خیالی) برای دوستان و خانواده، با شما تماس گرفته اید. برای بسیاری مانند ما، این سیل تماسها و پیامکها معمولاً حول و حوش تعطیلات متمرکز است، اما اکنون که همه ما تقریباً از خانه کار میکنیم و همکاری داریم، ممکن است اخیراً درخواستهای شما افزایش یافته باشد.
در اینجا برخی از نکات، ترفندها و ابزارهایی است که ما در Android Central از آنها نه تنها برای نوشتن مقالات خود استفاده می کنیم، بلکه برای کمک به دوستان و خانواده خود در صورت درخواست (فقط به آنها یادآوری نکن، خوب؟).
نحوه ارائه پشتیبانی فنی از راه دور با چت های ویدیویی
با انجام پشتیبانی مشتری در گذشته، میتوانم به شما بگویم که تلاش برای تشخیص مشکل از طریق تلفن یا از طریق پیامک میتواند خشمگین باشد. با این حال، صادقانه بگویم، به همان اندازه که برای شخصی که به کمک نیاز دارد، ناامید کننده است. بهترین راه برای تشخیص و حل مشکلات فنی خانواده (به غیر از اینکه واقعاً با آنها همراه باشید) تماس ویدیویی است.
فرقی نمیکند از کدام پلتفرم استفاده میکنید، اما من یکی از بهترین برنامههای مصرفی بین پلتفرمی مانند Google Meet، Facebook Messenger، WhatsApp، Discord یا Snapchat را توصیه میکنم. این احتمال وجود دارد که دوستان و خانواده شما قبلاً این برنامه ها را در تلفن های خود داشته باشند و با آنها آشنا باشند، پس چرا با یک برنامه جدید مسائل را پیچیده تر کنید؟
اوه، و اگر کامپیوتر مک، آیپد یا آیفون دارید، FaceTime را فراموش نکنید. این یکی از برنامههای پیشفرض تماس ویدیویی است و به احتمال زیاد حداقل برخی از دوستان و خانواده شما به طور انحصاری از آن استفاده میکنند.
بسیاری از این برنامههای رایج دارای قابلیت اشتراکگذاری صفحهنمایش و قابلیت جابهجایی بین دوربینهای جلو و عقب هستند تا بتوانید مشکل عزیزتان را ببینید و در مورد نحوه رفع آن صحبت کنید. همچنین می توانید از بیشتر این برنامه ها در وب یا از طریق تلفن خود استفاده کنید. در نهایت، میتوانید از طریق این برنامهها از 8 تا 12 (یا بیشتر) نفر را گروهبندی کنید، بنابراین اگر مادربزرگ و عموی شما مشکل دارند، میتوانید (سعی کنید) همزمان با آنها صحبت کنید.
نحوه ارائه پشتیبانی فنی از راه دور با ضبط کننده های صفحه
ضبط صفحه یک راه عالی برای حل مشکل عزیزتان یا نشان دادن نحوه انجام کاری در دستگاه خود به روشی گام به گام است که بتواند آن را تماشا کند و دوباره تماشا کند.
از لحاظ فنی، ضبط صفحه از زمان اندروید 7 نوقا در اندروید تعبیه شده است، اما مدفون بود و شما فقط از طریق آن میتوانید به آن دسترسی داشته باشید. دستورات adb (همچنین از iOS 11 روی iOS وجود دارد). خوشبختانه، اندروید 12 با افزودن عملکرد ضبط صفحه به صفحه اعلان در قالب کاشی، استفاده و مکان یابی آن را بسیار آسان تر کرد.
تمامی بهترین گوشیهای اندرویدی دارای اندروید ۱۲ یا بالاتر دارای گزینه ضبط صفحه هستند. بسیاری از OEM ها نیز نسخه های خود را از این ویژگی ساخته اند و استفاده از آنها بسیار آسان است.
همچنین اگر گوشی شما در حال حاضر این قابلیت را به صورت بومی پشتیبانی نمی کند، می توانید یک ضبط کننده صفحه شخص ثالث را دانلود کنید. فقط مطمئن شوید که همیشه احتیاط کنید، زیرا برخی از برنامه های ضبط شخص ثالث به عنوان حامل های بالقوه بدافزار و بازیگران بد شناخته شده اند.
نحوه ارائه پشتیبانی فنی از راه دور با اسکرین شات ها و ابزارهای نشانه گذاری
اگر مشکلی که میخواهید حل کنید آنقدر پیچیده نیست که ضبط صفحهتان را تضمین کند، یا اگر فکر نمیکنید دوستان یا خانوادهتان به راحتی آن را دنبال کنند، راهحل دیگر این است که از چیزی که روی آن کار میکنید یک اسکرین شات بگیرید و آن را علامت گذاری کنید
یادداشتهای ایستا مانند این برای هر کسی آسان است که بعداً به آن مراجعه کند و میتواند آنها را در برنامه پیامرسانی یا یادداشتهای خود یا Google Photos ذخیره کند. سپس میتوانید عکس علامتگذاریشدهتان را از طریق هر یک از بهترین برنامههای پیامرسانی به کسی که به او کمک میکنید پیام دهید.
تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک اسکرین شات در تلفن یا رایانه خود بگیرید و سپس از طریق برنامه عکس یا یک برنامه نشانه گذاری دیگر به آن یادداشت اضافه کنید. Google Photos این قابلیت را دارد که عکسها را مستقیماً در برنامه علامتگذاری کند، اما بسیاری از برنامههای ویرایش عکس دیگر نیز وجود دارند که میتوانند این کار را انجام دهند.
گوشیهای دارای قلم مانند Samsung Galaxy S22 Ultra و Moto G Stylus برای این کار عالی هستند، زیرا قلمها ابزارهای دقیق و ویرایشی را در اختیار شما قرار میدهند که برای نوشتن توضیح نیاز دارید. حتی اگر گوشی یا تبلت شما با یک قلم مناسب همراه نباشد، انگشتان شما می توانند کار را انجام دهند.
نحوه ارائه پشتیبانی فنی از راه دور با آموزش های ویدیویی
برخی از افراد زمانی بهتر یاد میگیرند که بتوانند کار دیگری را تماشا کنند. به همین دلیل است که برخی از مؤثرترین ابزارهای آموزشی شامل تماس های ویدیویی یا ضبط صفحه است. ممکن است همیشه در اطراف یا در دسترس نباشید تا به شما کمک کنید و صادقانه بگوییم، در حال حاضر تعداد زیادی محتوای آموزشی عالی از بسیاری از سازندگان دستگاهها در پلتفرمهایی مانند YouTube وجود دارد.
چرا چرخ را دوباره اختراع کنیم؟ گاهی اوقات یک توضیح دهنده خوب YouTube این کار را به خوبی انجام می دهد.
من متوجه هستم که خانواده شما ممکن است کانالهای YouTube رسمی سامسونگ، آمازون یا اپل را دنبال نکنند، اما در واقع محتوای عالی، قابل هضم و به اندازه میانوعده در مورد نحوه استفاده از دستگاهها و ویژگیهای خود دارند.
البته توصیه می کنیم آن ها را به Android Central، آقای موبایل، من بیشتر، و Windows Central کانالهای یوتیوب برای اطلاعات و محتوای عالی فناوری!
نحوه ارائه پشتیبانی فنی از راه دور با نرم افزار دسترسی از راه دور
راههای شدیدتری برای ارائه پشتیبانی فنی از راه دور وجود دارد، مانند استفاده از یک برنامه یا Chrome Remote Desktop، اما من نسبت به این رویکرد احتیاط میکنم. در حالی که ممکن است فقط کنترل دستگاه دوست یا خانواده خود و رفع مشکل خود راضی کننده باشد، اما به طور بالقوه خود را برای مشکلات بعدی آماده می کنید.
برای شروع، باید اطمینان داشته باشید که فرد طرف مقابل میداند که چگونه نرمافزار را به درستی راهاندازی کند، و این به خودی خود احتمالاً شامل درجه پشتیبانی فنی خودش میشود. شما همچنین نمیخواهید نگرانی، آسیب یا مسئولیتی که در اثر خراب کردن دستگاه شخص دیگری به وجود میآید. در نهایت، هنگامی که یک بار این کار را انجام دادید، برای یک عمر پشتیبانی مشابه باز شده اید (شما فقط نوار را تنظیم کنید مسیر بالاتر دوست من).
علاوه بر این، برای همه خوشحالکنندهتر است اگر بتوانید ابزارهایی را در اختیار مردم قرار دهید تا مشکلات خود را در حرکت رو به جلو برطرف کنند. مثل این است که کنفوسیوس گفته است: “به یک مرد یک ماهی بدهید تا یک روز به او غذا بدهید. ماهیگیری را به یک مرد بیاموزید و یک عمر به او غذا داده اید.”
منبع: https://www.androidcentral.com/how-provide-remote-tech-support-friends-and-family