آنچه شما باید بدانید
- گوگل می گوید مقررات آتی اتحادیه اروپا در مورد شفافیت و هدف گذاری تبلیغات سیاسی (TTPA) “چالش های عملیاتی جدید و عدم قطعیت های قانونی” را ارائه می دهد.
- قبل از اجرایی شدن TTPA در اکتبر 2025، گوگل تبلیغات سیاسی را لغو کرده و تبلیغات سیاسی پولی YouTube را از قبل در اتحادیه اروپا ممنوع خواهد کرد.
- گوگل پیش از این اقدامات مشابهی را در خصوص تبلیغات سیاسی در برزیل، کانادا و فرانسه پس از معرفی مقررات جدید انجام داده است.
این شرکت در نامهای اعلام کرد که گوگل ارائه تبلیغات سیاسی به کاربران اتحادیه اروپا را پیش از اجرای مقررات جدید در اکتبر 2025 متوقف میکند. پست وبلاگ پنجشنبه، 14 نوامبر. گوگل میگوید مقررات آتی اتحادیه اروپا در مورد شفافیت و هدفگذاری تبلیغات سیاسی (TTPA) “چالشهای عملیاتی و عدم قطعیتهای قانونی جدیدی را برای تبلیغکنندگان و پلتفرمهای سیاسی معرفی میکند.” به این ترتیب، به طور کلی تبلیغات سیاسی را از منطقه بیرون می کشد، و تبلیغات سیاسی پولی YouTube نیز مجاز نخواهد بود.
به گفته اتحادیه اروپا، سه جنبه اصلی TTPA وجود دارد. اولاً، هر تبلیغ سیاسی باید دارای برچسب شفافیت باشد که به راحتی قابل دسترسی باشد. این برچسب ها باید به وضوح “حامیان مالی، انتخابات یا همه پرسی که به آن مرتبط هستند، مبالغ پرداختی و هرگونه استفاده از تکنیک های هدف گیری” را توضیح دهند.
علاوه بر این، مقررات TTPA به طور قابل توجهی انواع تبلیغات هدفمندی را که میتوان برای محتوای سیاسی استفاده کرد و زمان استفاده از آنها را محدود میکند. شخصی که تبلیغات را می بیند باید نه تنها برای جمع آوری داده ها، بلکه برای جمع آوری و استفاده از آن به طور خاص برای اهداف تبلیغات هدفمند سیاسی “رضایت صریح و جداگانه” داده باشد. برخی از انواع داده ها، مانند منشاء نژادی یا قومیتی و عقاید سیاسی، به هیچ وجه نمی توانند برای هدف قرار دادن استفاده شوند.
در نهایت، TTPA حامیان مالی کشورهای ثالث را از تبلیغات سیاسی سه ماه قبل از برگزاری انتخابات یا همه پرسی در اتحادیه اروپا منع می کند.
گوگل در محدوده TTPA و برخی از مشخصات این مقررات استثنا قائل می شود که با تعریف خود تبلیغات سیاسی شروع می شود.
Annette Kroeber-Riel، معاون امور دولتی و سیاست عمومی گوگل در اروپا، گفت: TTPA تبلیغات سیاسی را چنان گسترده تعریف می کند که می تواند تبلیغات مربوط به طیف بسیار گسترده ای از مسائل را پوشش دهد که شناسایی قابل اعتماد در مقیاس دشوار است. در پست وبلاگ «همچنین فقدان دادههای معتبر انتخابات محلی وجود دارد که امکان شناسایی دقیق و سازگار همه تبلیغات مربوط به هر انتخابات محلی، منطقهای یا ملی در هر یک از ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا را فراهم میکند. و راهنماییهای فنی کلیدی ممکن است تا چند ماه قبل از تنظیم نهایی نهایی نشود. اعمال می شود.»
اینها دلایل شرکت برای پایان دادن به تبلیغات سیاسی در اتحادیه اروپا است، از جمله ممنوعیت تبلیغات سیاسی پولی YouTube. گوگل می گوید این اقدامات در سال 2025 اعمال می شود و بعداً اطلاعات بیشتری را به اشتراک می گذارد. این شرکت می افزاید که این شرکت قبلاً اقدامات مشابهی را در کانادا، برزیل و فرانسه به دنبال مقررات انجام داده است.
منبع: https://www.androidcentral.com/phones/google/google-to-stop-showing-political-ads-paid-youtube-promotions-in-the-eu-next-year