چه چیزی میخواهید بدانید
- YouTube تبلیغات همپوشانی را در 6 آوریل متوقف خواهد کرد.
- این قالب تبلیغاتی فقط در سایت دسکتاپ این پلتفرم در دسترس است و یوتیوب آن را “مشکل برای بینندگان” می نامد.
- یوتیوب میگوید بر روی سایر قالبهای تبلیغاتی که در دستگاههای دسکتاپ و موبایل عملکرد بهتری دارند، تمرکز خواهد کرد.
برای بسیاری از کاربران، تماشای سازندگان یوتیوب مورد علاقهشان جعبهگشایی آخرین یافتههایشان و سپس قطع شدن توسط تبلیغاتی که در پایین یک ویدیو ظاهر میشوند، تجربهای آزاردهنده است. یوتیوب این ناامیدی را تشخیص می دهد، زیرا تأیید کرده است که تبلیغات همپوشانی ماه آینده حذف می شوند.
یوتیوب اعلام کرد در یک پست انجمن (در برگه جدید باز می شود) به منظور به حداقل رساندن اختلال برای بینندگان (از طریق 9to5Google (در برگه جدید باز می شود)). پلتفرم متعلق به گوگل اذعان کرده است که تبلیغات پاپ آپ در پایین، تجربه بیننده را منحرف می کند.
با تغییر پیش رو، پلتفرم اشتراکگذاری ویدیو تمرکز خود را به «فرمتهای تبلیغاتی با عملکرد بالاتر در دسکتاپ و دستگاههای تلفن همراه» تغییر میدهد.
اگر ویدیوهای YouTube را بدون اشتراک Premium تماشا میکنید، احتمالاً با تبلیغاتی که در پایین یک ویدیو اجرا میشوند آشنا هستید. این نوع تبلیغات فقط در سایت دسکتاپ یوتیوب نمایش داده می شود. بیشتر اوقات، ممکن است از دیدن آن آزرده خاطر شده باشید، اگرچه این یک معامله است که با تماشای محتوای رایگان همراه است.
با این حال، به اندازه پاپآپهای بزرگتر روی پلتفرم، مانند تبلیغات ویدیویی قابل رد شدن، مزاحم نیست، زیرا همچنان میتوانید ویدیو را تماشا کنید در حالی که تبلیغ در پایین است. حتی میتوانید آگهی را در هر زمان با کلیک کردن روی دکمه «X» در گوشه سمت راست بالا ببندید.
حذف آتی باید به نحوی تجربه مشاهده بهتری را برای کاربران فراهم کند، اگرچه آنها همچنان باید با سایر قالبهای تبلیغاتی مانند تبلیغات قبل، میان و پس از پخش زندگی کنند.
برای سازندگان، این سرویس قول میدهد که این تغییر با «تغییر تعامل به سایر قالبهای تبلیغاتی» کمترین تأثیر را خواهد داشت. بیخطر میتوان فرض کرد که برای مثال، پس از بازنشستگی تبلیغات همپوشانی در ماه آینده، شاهد تبلیغات قبل از پخش بیشتری خواهیم بود.
منبع: https://www.androidcentral.com/apps-software/youtube-overlay-ads-going-away