تا زمانی که نبود. OnePlus به طور کامل ColorOS را در چین پذیرفت و سیستم عامل Hydrogen را که بر اساس همان هسته بود کنار گذاشت و در هفتههای پایانی سال 2022، این برندها رویداد مشترکی را برگزار کردند و یک “مشارکت استراتژیک جدید” را اعلام کردند.
Find N2 در جستجوی سبکی خود، شارژ بی سیم را کاهش داد، اما با سریع ترین سرعت سیمی در رده خود جبران می کند. این دستگاه از چیپست قدرتمند اسنپدراگون 8+ نسل 1 بهره می برد و دوربین ها نیز بسیار محکم هستند.
ما مجبور شدیم از چندین گوشی با MariSilicon X استفاده کنیم و از رنگهای دقیق در تاریکی تحت تأثیر قرار گرفتیم.
اوپو همچنین در مراسم Inno Day خود در اواسط دسامبر از MariSilicon Y رونمایی کرد، اما جانشین X نیست. این یک تراشه کاملا متفاوت است که به ارائه عملکرد صوتی بهتر از طریق بلوتوث اختصاص داده شده است. این که آیا این طبق برنامه عمل خواهد کرد یا خیر، باید تا سال 2023 صبر کنیم و ببینیم.
بازنده: Oppo Find X5 Pro
پرچمدار اصلی 2022 اوپو به تنهایی یک دستگاه عالی است. با این حال، وقتی یک گام به عقب برمیداریم و به تصویر بزرگتر نگاه میکنیم، Find X5 Pro یک بهروزرسانی جزئی نسبت به نسل قبلی خود، Find X3 Pro از سال 2021 است. اوپو لنز تله فوتو 2x ضعیف را تعمیر نکرد، علیرغم این واقعیت، وجود داشت. یک دوربین 5x در Find X2 Pro 2020.
Oppo Reno7 Lite 5G، همچنین Oppo Reno7 Z 5G، همچنین Oppo F21 Pro 5G نامیده می شود، همچنین Oppo Reno8 Lite 5G نیز نامیده می شود، علاوه بر طرح نامگذاری گیج کننده، گران است.
تاشوی جدید شباهت زیادی به نسخه قبلی دارد، اما دیدن اینکه Find N بدون شک بهترین سخت افزار را در میان تاشوهای افقی داشت، خبر بدی نیست. Oppo آنچه را که در Find N عالی بود حفظ کرد و چندین پیشرفت عمده را برای ایجاد محصولی حتی زیباتر اضافه کرد.
Oppo Reno7 Lite • Oppo Reno7 Z 5G • Oppo F21 Pro 5G • Oppo Reno8 Lite
این سیستمعامل به دستگاهها میرسد و نه تنها جدیدترین رابط کاربری، بلکه جدیدترین اندروید 13 را نیز برای آنها به ارمغان میآورد، چیزی که رقبای چینی اغلب با آن دست و پنجه نرم میکنند.
دوازده ماه دیگر پشت سر ماست و Oppo بار دیگر در میان رهبران دنیای گوشی های هوشمند باقی مانده است. این شرکت یک NPU سفارشی به نام MariSilicon X را در روزهای پایانی سال 2021 معرفی کرد، اما تنها امسال بود که به گوشیهای هوشمند راه یافت.
Oppo شرکتی است که به نوآوریهای خود افتخار میکند و NPU داخلی مسئول افزایش عملکرد دوربین، بهویژه در بخش ویدئو است. این یک تراشه است که بر اساس فرآیند 6 نانومتری ساخته شده است، تا 18 TOPS قدرت محاسباتی را به ارمغان میآورد و ویدیوهای فوقالعادهای را در محیطهای کم نور و همچنین ویدیوهای پرتره با نور پسزمینه به ارمغان میآورد.
اوپو از گوشی های تاشو، پرچمداران معمولی و میان رده های زیادی رونمایی کرد. در اینجا برندگان و بازندگان در سبد اوپو برای سال 2022 آمده است.
برنده و بازنده: Oppo Find N2
مادربزرگ می گفت هر چیز جدیدی کهنه فراموش شده است. OnePlus از Oppo متولد شد و مدت زمان زیادی زندگی خود را سپری کرد، علیرغم این واقعیت که این دو برند کارخانههای تولید، منابع تحقیق و توسعه و تامینکنندگان مشترک داشتند.
با این حال، Find N2 همچنان به چین متصل است، که واقعا ناامید کننده است. اوپو نشان داد که میتواند یک گوشی هوشمند تاشو بسازد که میتواند با سامسونگ مبارزه کند، اما هنوز باید ببینیم که آیا میتواند این کار را در مقیاس بزرگ انجام دهد یا خیر. در اینجا امیدواریم که جانشین آن در سال 2023 گام نهایی را بردارد.
برنده: MariSilicon X NPU
Reno9 Pro+ دارای شارژ 80 واتی، دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با سنسور IMX800 سونی و حتی MariSilicon X NPU است. این گوشی مجهز به چیپست اسنپدراگون 8+ نسل 1 است و در رنگهای بسیار خنک Mint عرضه میشود – چیزهای زیادی برای آن در حال انجام است.
بازنده: Oppo Reno7 Lite/F21 5G
سرمایهگذاری مشترک اوپو در سه سال آینده معادل 1.4 میلیارد دلار در OnePlus سرمایهگذاری خواهد کرد و “استراتژی برند دوگانه” را حفظ خواهد کرد. یعنی ما همچنان شاهد عرضه گوشیهای هوشمند تحت این دو برند خواهیم بود، حتی اگر ارتباط نزدیکتری نسبت به قبل داشته باشند.
Reno8 Pro در چین با نام Reno8 Pro+ شناخته می شود، اما این نام گیج کننده نیست که آن را در میان بازنده ها قرار دهد. این تلفن با قیمت فوقالعاده بالایی در داخل و خارج از کشور عرضه شد که آن را به یک توصیه سخت تبدیل میکند.
در پایان، این حرکت ممکن است زیاد نباشد، اما همیشه خوب است که شفافیت و زمینه بیشتری برای انتشار محصولات خاص و تصمیمات بازاریابی ارائه شود.
منبع: https://www.gsmarena.com/2022_winners_and_losers_oppo-news-56983.php
ColorOS 13 با انیمیشنهای نرمتری همراه است که حتی شامل پیشبینی رفتاری برای عملکرد کاربر است – این کاملاً چشمگیر است. سازنده به وضوح میخواهد که کاربرانش هنگام استفاده طولانیتر از گوشی هوشمند Oppo احساس خوشایندی داشته باشند.
قیمت اولیه 1300 یورو در اروپا تا حدودی بلندپروازانه بود و در حالی که کاهش قیمت به 999 یورو در نهایت در برخی از خرده فروشان در دسترس بود، اما با کمی تاخیر و با صرف هزینه های بازاریابی محدود، تلفن هرگز به پتانسیل خود در غرب نرسید.
بازنده: Oppo Reno8 Pro
این گوشی عالی است، اما در دنیای شلوغ میان رده ها، به سختی متمایز می شود. این دستگاه فاقد محافظ ورودی رسمی، اسلات microSD و جک 3.5 میلی متری صدا است. خدمات و لوازم جانبی Oppo به اندازه خانه در دسترس نیست، که ارزش کاربر را نیز محدود می کند.
برنده: Oppo Reno9 Pro+
این گوشی با اندروید 11 قدیمی در همه بازارها عرضه می شود، صفحه نمایش آن فقط 60 هرتز است، بلندگو به هیچ وجه بلند نیست، و تنظیمات دوربین چشمگیر نیست. تقریباً در هر بازاری جایگزین های جذاب تری وجود دارد.
برنده: ColorOS 13
Oppo Find N2 تقریباً مشابه نسخه قبلی خود است، اما گوشی هوشمند بسیار سبکتری با صفحه نمایش، دوربین و هندلینگ بهتر است.
ویژگی AOD سفارشیسازیهای بیشتری داشت، مرکز کنترل اصلاح شده است، و باید به ویجت ویژه Spotify اشاره کنیم که امکان کنترل بیشتر پخش در پلت فرم پخش صدا را از صفحه قفل میدهد. Oppo با ColorOS 13 کار بسیار خوبی انجام داد و ما نسبت به آنچه در آینده خواهیم دید کاملاً مثبت هستیم.
اشاره ویژه: مشارکت استراتژیک جدید با OnePlus
سری Reno محبوب ترین خط تولید این شرکت در صحنه بین المللی است. Reno9 Pro+ که به تازگی معرفی شده است، قبلاً در چین عرضه شده است و از نظر ظاهری، نسبت به نسل قبلی خود، افزودنی ارزشمندتر به سری است. بنابراین هنگامی که به خارج از کشور می رود ممکن است باعث سردردهای جدی شیائومی و سامسونگ شود.
مدتهاست که زمان نرمافزارهای متورم که دستگاههای Oppo را خارج از بازار داخلی در مضیقه قرار میداد، گذشته است. شرکت گوانگدونگ به حرف های طرفداران و مصرف کنندگان خود گوش داد و رابط کاربری پر ویژگی ColorOS 13 خود را حتی بیشتر بهبود بخشید.
ما در ماه ژوئن یک گوشی را با نام Reno7 Lite بررسی کردیم. این گوشی با چیپست اسنپدراگون 695، دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی و حلقه RGB در اطراف دوربین عرضه میشد که برای اطلاعرسانی و پیشرفت شارژ میدرخشد. این یک دستگاه نازک، سبک و جذاب با یک هشدار بزرگ است – با چهار نام مختلف در سراسر جهان ارسال می شود. و این هیچ کمکی به مصرف کنندگان نمی کند.