Canalys: سال 2022 شاهد کاهش بازار گوشی های هوشمند چین به بدترین سطح در یک دهه است

در طول سه ماهه چهارم، اپل با 22 درصد سهم بازار، برترین سازنده بود، اگرچه فروش 24 درصد کاهش یافت.

Canalys: 2022 بازار تلفن های هوشمند در چین به بدترین سطح خود در یک دهه گذشته کاهش یافته است

با این وجود، نتایج کلی بازار باید افزایش یابد زیرا همه‌گیری دیگر مسئله بزرگی نیست، انتظار می‌رود زنجیره تامین تثبیت شود و فعالیت‌های تجاری و اعتماد مصرف‌کننده به احتمال زیاد بازگردد.

انتظارات برای سال 2023 این است که تقاضا برای بازگرداندن اعداد به بالای 300 میلیون به 6 تا 12 ماه زمان نیاز دارد.

چین در حال حرکت به سمت «پرمیوم‌سازی» بازار است و سازندگان محصولاتی با «تجارب اکوسیستمی بهبودیافته» عرضه می‌کنند. تحلیلگران به همکاری شیائومی با لایکا با تلفن هوشمند 13 پرو و ​​اوپو با گسترش مجموعه محصولات تاشو به Find N2 Flip اشاره کردند.

Canalys: 2022 بازار تلفن های هوشمند در چین به بدترین سطح خود در یک دهه گذشته کاهش یافته است

منبع


منبع: https://www.gsmarena.com/canalys_2022_smartphone_market_in_china_declines_to_its_worst_levels_in_a_decade-news-57376.php

vivo رتبه اول خود را در سال حفظ کرد، اما اکنون با آنر، اپل و اوپو بسیار دنبال می‌شود – هر چهار تولیدکننده سهم بازار مشابهی با تقریباً 18 درصد دارند و پس از آن شیائومی با 13 درصد قرار دارد.

اکثر شرکت‌ها با کاهش سالانه عرضه مواجه بودند، به جز اپل با افزایش جزئی و آنر با جهش عظیم 30 درصدی، اما این شرکت هنوز اولین قدم‌های خود را در سال 2022 برمی‌داشت.










فروشنده 2022 محموله (میلیون) سهم بازار 2022 2021 محموله (میلیون) سهم بازار 2021 رشد سالانه
داخل بدن 52.2 18% 71.5 21% -27٪
افتخار و احترام 52.2 18% 40.2 12% 30%
سیب 51.3 18% 49.4 15% 4%
اوپو 50.4 18% 50.5 21% -27٪
شیائومی 38.6 13% 52.5 16% -19٪
دیگران 42.6 15% 52.5 16% -19٪
جمع 287.3 100% 332.9 100% -14٪
Canalys آخرین گزارش خود را در مورد فروش گوشی های هوشمند در چین در رابطه با سه ماهه پایانی سال 2022 و کل سال تقویم منتشر کرد. نتایج تاریک است، زیرا بازار شاهد کاهش 14 درصدی در مجموع محموله ها بود که برای اولین بار از سال 2013 به زیر 300 میلیون دستگاه رسید.

اهمیت بازار چین برای سازندگان بسیار زیاد است، زیرا این بازار بزرگ ترین در جهان است – حدود 25 درصد از کل گوشی های هوشمند در سطح جهان در این کشور آسیایی فروخته می شود. Canalys نشان می دهد که اکثر فروشندگان در سال 2022 با مشکلات موجودی سروکار داشته اند و در تسویه انبار با مشکل مواجه شده اند.