را ردیاب گوشی هوشمند IDC رکورد بسیار پایین تر از فروش جهانی گوشی های هوشمند در سه ماهه چهارم 2022 را گزارش کرد زیرا بازار با کاهش 18.3 درصدی به 300.3 میلیون محموله رسید. هر پنج برند اصلی در مقایسه با سه ماهه چهارم سال 2021 با کاهش دو رقمی مواجه شدند و رقم کل نشان دهنده بزرگترین کاهش سه ماهه است.
کاهش بزرگ سه ماهه چهارم در محموله ها به انقباض سالانه 11.3 درصدی نسبت به ارقام سال 2021 کمک کرد. در مجموع 1.21 میلیارد گوشی هوشمند در سال 2022 در مقایسه با 1.36 میلیارد در سال 2021 به فروش رسید.
شرکت | محموله Q4 2022 (میلیون) | سهم بازار سه ماهه چهارم 2022 | محموله های سه ماهه چهارم 2021 (میلیون) | سهم بازار سه ماهه چهارم 2021 | رشد سالانه |
سیب | 72.3 | 24.1٪ | 85.0 | 23.1٪ | -14.9٪ |
سامسونگ | 58.2 | 19.4٪ | 69.0 | 18.8٪ | -15.6٪ |
شیائومی | 33.2 | 11.0٪ | 45.0 | 12.2٪ | -26.3٪ |
اوپو | 25.3 | 8.4٪ | 30.1 | 8.2٪ | -15.9٪ |
داخل بدن | 22.9 | 7.6٪ | 28.3 | 7.7٪ | -18.9٪ |
دیگران | 88.3 | 29.4٪ | 110.2 | 30.0٪ | -19.8٪ |
جمع | 300.3 | 100% | 367.6 | 100% | -18.3٪ |
اپل با تمرکز بر ارقام اولیه سه ماهه چهارم 2022 بار دیگر با 72.3 میلیون محموله و 24.1 درصد از سهم بازار پیشتاز بازار شد. سامسونگ با فروش 58.2 میلیون گوشی و سهم 19.4 درصدی از بازار در رتبه دوم قرار گرفت. شیائومی با 33.2 میلیون محموله و 11 درصد از بازار در جایگاه سوم قرار گرفت و این شرکت بیشترین کاهش در محموله ها را نسبت به ارزش خود از سه ماهه چهارم 2021 با -26.3 درصد تجربه کرد. Oppo (25.3 میلیون) و vivo (22.9 میلیون) در رتبهبندی پنج رتبه اول قرار گرفتند.