Tecno کمپین #ToneProud را برای پایان دادن به تعصب رنگ پوست در فناوری تصویربرداری راه اندازی کرد. این شرکت با ارسال یک بیانیه مطبوعاتی، هدف کمپین را برای افزایش آگاهی در مورد تنوع رنگ پوست و در عین حال معرفی پایگاه داده 268 رنگ پوست خود به مصرف کنندگان، توضیح داد.
این کمپین بر پایه فناوری Universal Skin Tone است که سال گذشته توسط Tecno معرفی شد.
تکنو گفت در دنیای امروزی، فناوری و هوش مصنوعی ادراکات را شکل میدهند و این سوال را مطرح کرد که آیا گوشیهای هوشمند واقعاً «طیف کامل و زیبایی تنوع انسانی، بهویژه در بازارهای نوظهور که اغلب نادیده گرفته میشوند» را به تصویر میکشند.
بر اساس مطالعه ای در سال 2018 از MIT و دانشگاه استنفورد، در برخی از سیستم های هوش مصنوعی تجاری، سوگیری رنگ پوست وجود دارد. یکی از راههای مبارزه با این امر از طریق جمعآوری دادههای علمی و اندازهگیری نوآورانه برای ارائه درک بهتر از آن سیستمها است.
این کمپین شامل تخصیص کدهای رنگی خاص به رنگ های مختلف پوست است. همه می توانند ورودی خود را اضافه کنند. تکنو در بازارهای کلیدی خود با برخی از افراد مشهور مانند انگگون خواننده و ترانه سرای اندونزیایی الاصل، فاطمه البناوی فیلمساز و بازیگر عربستانی سعودی، جانی دریل خواننده و ترانه سرا نیجریه ای و اوا کپیس بازیگر لهستانی همراه شد.
افراد محبوب ممکن است چهره کمپین باشند، اما رنگ واقعی کمپین مردم عادی هستند. همه می توانند رنگ پوست خود را در 268toneproud.com بیابند و با دوربین جلوی گوشی هوشمند رنگ پوست خود را در عدد سه گانه شش ضلعی پیدا کنند.
نتیجه با متخصصان علوم رنگ توسعه یافته است و به Tecno Universal Tone اجازه می دهد تا رنگ پوست را به طور دقیق تشخیص، تجزیه و تحلیل و ارائه دهد.
توجه به این نکته ضروری است که تمام تصاویر گرفته شده و ارسال شده از طریق وب سایت 268toneproud به پایگاه داده Tecno برای توسعه بیشتر نرم افزار رنگ پوست هوش مصنوعی وارد می شود.
منبع: https://www.gsmarena.com/tecno_starts_campaign_to_fight_skin_tone_bias_in_cameraphones-news-65193.php