چه چیزی میخواهید بدانید
- YouTube آزمایش یک مرکز کانال رایگان و پشتیبانی آگهی جدید را با ارائه دهندگان سرگرمی آغاز می کند.
- گفته میشود، نزدیکترین افراد به این موضوع، راهاندازی این هاب را در اواخر سال ۲۰۲۳ تخمین میزنند.
- یوتیوب به یک بازار کانال اشباع رایگان و پشتیبانی شده از تبلیغات ملحق خواهد شد که در سال 2022 با پیش بینی 9 میلیارد دلاری تا سال 2026، 4 میلیارد دلار درآمد داشت.
یوتیوب ممکن است با آخرین پروژه خود بیشتر به سمت تلویزیون پخش جریانی متمایل شود.
مطابق با روزنامه وال استریتیوتیوب مذاکراتی را با شرکتهای سرگرمی آغاز کرده است تا نمایشها و فیلمهایشان را در یک کانال رایگان جدید نمایش دهد. این اطلاعات از افراد نزدیک به موضوع به دست آمده است که در مجله نشان می دهد که یوتیوب ممکن است به دنبال راه اندازی این مرکز جدید در اواخر سال 2023 باشد.
در حال حاضر بیش از 20 پلتفرم رایگان با پشتیبانی از تبلیغات به ازای هر اطلاعات به دست آمده از S&P Global Market Intelligence وجود دارد. بسیاری از بینندگان به کانال Roku در دستگاه Roku خود یا سایر سیستم عامل ها مانند Tubi و Pluto TV عادت خواهند کرد. بازار کانال آزاد به طور گسترده توسط بینندگان (و پلتفرمها) جستجو میشود و دادهها حاکی از آن است که در سال 2022 یک بازار 4 میلیارد دلاری بود و کارشناسان تخمین میزنند تا سال 2026 به 9 میلیارد دلار برسد.
از آنجایی که یوتیوب شروع به نشان دادن علاقه خود به پیوستن به این منطقه استریم می کند، پلتفرم استریم ظاهراً در مورد کاهش 45 درصدی درآمد حاصل از این مرکز جدید بحث کرده است. این امر باعث میشود 55 درصد از درآمد به ارائهدهندگان محتوا برسد که مشابه نحوه کار YouTube با سازندگان محتوای خود است که ویدیو میسازند.
علاوه بر این، نزدیکترین افراد به این موضوع نیز گفتهاند که YouTube این مرکز کانال رایگان را با شبکههای A&E، Lions Gate Entertainment، Cinedigm Corp و FilmRise راهاندازی کرده است.
در حالی که درآمد یوتیوب در سه ماهه سوم سال 2022 کاهش یافت و تنها 7 میلیارد دلار از تبلیغات خود به ارمغان آورد، مسیر دیگری که در آن پلتفرم به طور بالقوه می تواند چیزی رایگان به ارمغان بیاورد و در عین حال تبلیغات را بین بینندگان نیز توزیع کند، احتمالاً راهی است که مایل به انجام آن است.
در ماه نوامبر، YouTube شروع به انتشار کانالهای Primetime خود برای مصرفکنندگان آمریکایی کرد. این یک هاب مناسب را ایجاد کرد که در آن کاربران میتوانستند پلتفرمهایی مانند SHOWTIME، STARZ و Paramount+ را در یک مکان تماشا کنند و همه اشتراکهای خود را نیز مدیریت کنند. سپس، در ماه دسامبر، این پلتفرم قرارداد انحصاری خود را با NFL Sunday Ticket معرفی کرد که برای فصل NFL 2023 اجرایی خواهد شد.
با وجود دستهای بسیار متفاوتی که برای جلب پول و توجه مصرفکنندگان به راه میآیند، شاید این مرکز کانالهای رایگان بتواند هوای تازهای باشد.
منبع: https://www.androidcentral.com/apps-software/youtube-tests-free-ad-channels-hub